marinesummer

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Marine Summer - 11 januari 2011 22:45

Skulle egentligen gått och lagt mig klockan halv 10. Men så blev det ej, nej. Fastnade framför en dokumentär om Cornelis Wreswijk. Har alltid älskat honom! Kunde många av hans låtar utantill redan när jag var 6-7 år.


10:00 - 2 mackor med ost

12:00 - Linssoppa och en knäckemacka

15:00 - 1 ciabata med pålägg

19: 15 - 75 min Arobik (som var sjuuuukt svår att hänga med på)

20:30 - En halv köttbit, en halv potatis, sallad och tsatziki (stavning?)


Helt okej. Men bor med mackorna fort, fort. Annars bra.


NU ska jag sova. Godnatt.


  

The dreaaaaaamers. En film om 60-talets glans och anda. Love.


Av Marine Summer - 11 januari 2011 18:56

Upptäckte precis hur pluffsig jag är. Har jag varit helt blind tills denna stund? Vad fan är en normalsmal kropp??????? Hur platt mage är normal???? Hur FAN ska man veta vad som är normalt när de som man tycker är smala tycker att de själva är tjocka? Är jag tjock? Är jag normal? (jag vet att jag inte är smal). Det går fan inte att säga. Orkar inte detta.


Arobik i en timme om 20 min. BEHÖVS.


  

Jag vill sooooova. Ska äta middag efter träningen och sedan lägga mig. Matten kommer komma i kläm. Men, men. (skolångest)

Av Marine Summer - 11 januari 2011 17:35

Det känns som om jag åt en del igår. Små-åt lite sen på kvällen. Förstår inte. Det var som om hungern plötsligt slog mig. Hela lovet har jag ätit relativt kontrollerat och vissa dagar ganska lite, men knappt varit hungrig. Och direkt när jag börjar skolan så slår den mig.


Nästa vecka har vi bad med klassen. Jag ville vara så mycket smalare än såhär då. Men så blir det uppenbarligen inte. Jag har inte vägt mig på väldigt länge känns det som. Får ställa mig på den imorgon, vågen. Har lite panik inför att visa min kropp för resten av klassen. Fy. Hade ju romantiserad en bild av att jag på något sätt skulle kunna stoltsera med en smal kropp och markerad midja. Skymtande höftben. Men nej. Nej. Så blir det ej.


Ska köra arobik idag i en timme. Vill få till 8 timmars träning i veckan. Minst åtta - inte mindre, gärna mer. Denna vecka är en prov-vecka för denna nya regel, eller vad man ska kalla det för.


Ush, lite ångest faktiskt. Plufsig mage. Full av vatten som jag lagt på mig sen igår då jag åt mycket mer än vanligt. Idag har jag också ätit en del. Men det är så svårt att hålla igen när man spenderar 7-8 h om dagen i skolan. Full koncentration hela tiden.


Detta är lite jobbigt. Vill fortsätta gå ner, inte upp.



Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards