marinesummer

Alla inlägg under september 2011

Av Marine Summer - 30 september 2011 23:21

Jag agerade pt till en vän idag. Denna vän börjar from scratch och har ingen särskild kondis, därför fick det bli ett lugnt pass idag. Men det var skönt att komma ut!


Löppasset

Uppvärmning:

- 1 km i lugnt tempo

- Stretch: mage, armar, nacka, ben och rygg


Huvudpass:

- 2,5 km i joggtempo

- styrkeövningar för mage, lår och vader

- 0,5 km i ganska snabbt tempo


Nedvarvning:

- 2,5 km rask promenad

- lätt stretch: rygg, ben och vader


Styrkepasset


5x10 benpress

3x10 leg curles

3x10 "rumptränaren" (haha, kan ej namnet)


Och det var det lilla styrkepasset. Körde endast ben idag, kände att detta på gymmet räckte i.o.m att jag hade kört ben redan innan under mitt pass med min vän!


Dagens frukost: Havre & Quiona- grynsgröt med bär, keso, clementin, kanel och kardemumma!

        








Av Marine Summer - 29 september 2011 21:21

  Jag tränade både i måndags och i tisdags.

Igår och idag vilar jag och laddar upp inför de kommande träningsdagarna då jag känner mig riktigt peppad att köra på för fullt!

Fredag - onsdag ska jag träna, sedan reser jag bort i fyra dagar, vilket får bli min lilla sköna återhämtningsperiod. Passa på att köra hårt innan den. Så i morgon lär det komma upp ett par träningspass här, har nämligen planerat att springa, spinna och köra lite styrka.

Av Marine Summer - 25 september 2011 20:05

Måndag: vila

Tisdag: 40 min spinning & 75 min yoga

Onsdag: 3,5 km löpning och styrka: ben och rumpa

Torsdag: vila

Fredag: 5 km löpning & 2,5 km rask promenad

Lördag: 2,5 km rask promenad, styrka, 5 km jogging

Söndag: vila


Utvärdering: Bra vecka, tog det lite lugnare denna. Ska köra hårt nästa för efter den veckan blir det bara tre dagars träning för sen ska jag resa bort några dagar :)

Av Marine Summer - 24 september 2011 22:41

Morgonträning:


Uppvärmning:

3 km powerwalk (25 min)

Gymträning:

Ben, rumpa, mage + lite armar


Kvällsträning:


5 km jogging, lugnt tempo ("myslöpning")


Idag har jag gått på stan och fikat med en kompis, ätit väldigt god varm macka och druckit en ännu godare smoothie till lunch. Myslördag.


  Gröt är det godaste jag vet, för tillfället. Min favoritkombination är:

- havregryn

- bär

- kanel

- kardemumma

Fanastiskt gott.

Av Marine Summer - 23 september 2011 19:05

Dagens löppass:


Uppvärmning:

1 km jogg

Stretch för ben, rygg, nacke, axlar


Uthållighet & kondition:

2,5 km snabb löpning (hög puls, mkt flås, svettigt och lungor som känns som de ska sprängas)


Nedvarvning:

2,5 km rask promenad


Avslutning:

1,5 km löpning i bra tempo


Kilometer totalt: 7,5 km

Varav löpning: 5 km

Varav rask promenad: 2,5 km


Nöjd över dagens insats :)

 



Av Marine Summer - 21 september 2011 22:00

Dagens träning: 3,5 km löpning och styrka för ben och rumpa

Dagens gott: Kantarellmacka. Ljuvlig.


  Detta hade inte varit superäckligt, precis.

Av Marine Summer - 20 september 2011 21:43

Dagens träning: 40 min spinning (svettigt) och 75 min yoga + vardagsmotion

Dagens gott: Gröt m. bär, rivet äpple och lite honung. Fantastiskt!

Dagens testat: Keso med smak av hallon. Helt okej men kommer inte köpa den igen.


 


Av Marine Summer - 19 september 2011 17:26

  Måndag: Aktiv vila - 40 min core

Tisdag: 40 min spnning & 70 min yoga

Onsdag: 40 min spinning & 70 min powerwalk

Torsdag: Aktiv vila - cirka 40 min rask promenad

Fredag: 10 km powerwalk + 1 km spurt (11 km)

Lördag; 40 min spinning & 30 min styrka för benen

Söndag: 7,5 km löpning och 2,5 km powerwalk (10 km)


Kommentar: wow! Riktigt aktiv vecka, Väldigt nöjd, ska försöka införa styrka för ben två gånger i veckan, och styrka för mage en gång. Jag ska också fortsätta med promenaderna! NÖJD!



Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards