marinesummer

Alla inlägg under november 2010

Av Marine Summer - 30 november 2010 17:30

Ätit:


Frukost: 1 portion havregrynsgröt och 2 riskakor med keso och skinka

Lunch: 1 bulgurplätt och lite sallad

Mellis: 1 skiva nyttigt bröd med sallad, lax och avokadoröra

Middag: (har jag ej ätit än) blir revben med sallad och turkis youghurt


Gjort:


. Gått i skolan och verkligen lärt mig supermycket om livet, förnyats och utvecklats som människa.....nej

. Sminkat mig som twiggy


Känt:

. Mig ful som fan och stört mig på mina obefintliga käkben

. Huvudvärk

. Värk i tänderna


Och sedan har det inte varit mycket mer än så.


  

Av Marine Summer - 29 november 2010 14:46

Hur många kalorier är det, uppskattningsvis, i en bagel (ljust bröd) med ost och skinka + sallad och lite senap?

Av Marine Summer - 28 november 2010 10:18

Jag har gått ner två kilo.

Så jag ska fortsätta köra hårt, om än ännu hårdare, i veckorna.

Lördagen är min fuskdag, då får jag äta vad jag vill. En gång i veckan.

Tre veckor kvar till jullovet. Då vill jag ha gått ner 1,5 - 2 kg till :)


THIS GAVE ME MOTIVATION

__________________________________________________________

 

Och så lite dreggelmaterial från denna sida: http://fuckyeahyoungmen.tumblr.com/page/1

 

      

 

 


Av Marine Summer - 27 november 2010 18:14

Frukost: 2 surdegsmackor med hårdkokt ägg på, 1 riskaka med keso (på helgen brukar jag unna mig mackor till frukost)


Lunch: (Det blev stressigt så hann inte laga något) 1 skiva från mitt supernyttiga bröd med gravad lax på.


Mellis: 2 knäckemackor med skinka, keso och avokado på


Middag: kotlett, bulgur och sallad


Jag brukar äta mycket mer varierat, men idag har jag inte riktigt haft tid att lägga ner så mycket energi på mat.


 

Träning: hårt stallarbete i två meters snö i 2,5 timmar, 15 min skottning av snö

  

Av Marine Summer - 27 november 2010 11:05

Två meter snö utanför. Och mer kommer det.

  

Bild tagen av mig. Då var det sommar.

Av Marine Summer - 26 november 2010 21:50

   Mysig hemmakväll ikväll. Är själv, dock. Lite... ensamt. Men kollar på Paradise hotel så jag lyckas fördriva tiden ganska bra. Var egemtligen bjuden på fest men avböjde, kände inte för det. Fester är tråkiga, tycker jag. Bara en massa fulla ungdomar som super för supandets skull. Jag vill vara 20+ och med lite mognare umgänge.


På söndag ska jag springa på löpbandet. Minst 5 km. På löpbandet är det kul att springa. Det låter kanske konstigt, men så är fallet. Jag ser liksom hur mycket jag har kvar och kan liksom använda det som pepp, "bara 400 m till nästa kilometer, kör nu, kör kör kör!!".


Har spanat in en snygg kille i skolan. Det som är konstigt är att jag bara har sett honom ett fåtal gånger innan, men just denna vecka har han dykt upp överallt. I alla situationer har han varit där. Just nu när jag har fått upp ögonen för honom. Han läser ett ämne med mig också, har jag upptäkt denna vecka... får se om jag får chansen att prata med honom snart, då.


Och det roliga är att han kollar tillbaka... minst lika mycket.




Av Marine Summer - 23 november 2010 08:25

Frukost: havregrynsgröt (på I dl havregryn och 2 dl mjölk) och en kopp the

Lunch: Vegetariskt och sallad

Mellis: En skiva från ett übernyttigt bröd jag har hittat (med fibrer, fibrer, fibrer och solrosfrön och utan tillsatt socker) med avokado, skinka och keso + frukt

Middag: Protein och sallad

Kväll: the + frukt


Träningsvärk idag. Men hade ändå tänkt få in en halvtimmes kondition någonstans. Nu måste jag skynda mig till skolan. puss.


  

Av Marine Summer - 21 november 2010 19:06

  

Är väldigt stressad med skolarbete nu. Men det är bara fyra veckor lvar. Fyra veckor och sedan är det lov, jul och gott nytt år. Nästa år då? Vad händer då? 2011? Blir det året jag åker till Paris, finner mitt livs kärlek, finner frid i mig själv eller blir nöjd med min kropp? Vad kommer hända det året? Jag vet precis vad som skulle göra mitt liv helt. Kärlek. Men jag hatar att tjata om det. Jag pratar aldrig om det med mina vänner, eller med någon alls föresten. För jag vill inte verka desperat. Men är inte vi alla desperata efter kärlek? Egetnligen. Är inte kärlek den sanna lyckan i livet? För det finns väll ingen bättre känsla.

Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards