marinesummer

Alla inlägg under december 2010

Av Marine Summer - 28 december 2010 10:34

Jag kollade mig i spegeln igårkväll och tänkte "shit, vad platt min mage har blivit". Det kom verkligen som en blixt från klar himmel, jag måste ha varit full med vatten innan, helt svullen, för nu är det inte mkt som återstår av min mage.


Jag provade att ställa mig på vågen och den visade 1 kg ner.

Thank YOU.

 Så nu är det bara 4,5 kg kvar till mitt delmål :)

  

 

Av Marine Summer - 27 december 2010 22:29

Har ångest för vad jag har ätit idag. Blev påtvingad en massa kakor som jag inte kunde tacka nej till av risk för oartighet. Har heller inte rört mig. Bara suttit på röven hela dagen.


Frukost: 2 knäckebrödmackor med ost, några pepparkakor och en lussebulle (man vara "vaffan?", varför allt detta överfödigt söta?)

Lunch: En vörtbrödmacka med julskinka på

Fika hos släkt: 1 skiva vetelängd, 1 pepparkaka, 1 bit sockerkaka och endast marsipanen från prinsesstårta (smetade ut resten över tallricken så att det skulle se ut som jag ätit)

Middag: 1 och en halv potatis, 1 bit kött, bönor och sås


BLÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Av Marine Summer - 27 december 2010 13:15

Har inte så mycket att säga. Ska försöka gå promenad två timmar idag. Det får dock bli ikväll. För nu ska jag bort. Jag bjuder på en fin bild.


    

Apelsin och Banan till lunch.

Av Marine Summer - 26 december 2010 14:03

09:00 - Powerwalk i 50 min

10:00 - omelett gjord på 3 äggvitor, svamp och lök (fruktansvärt smaklöst, kmr ej äta detta igen), en apelsin och en riskaka.

  

 12:00 - STALLARBETE I 3 TIMMAR (jag vill spy lite i munnen när jag tänker på det, så jobbigt och kallt var det)

16:00 - Rester från gårdagen

  

17:00 - Powerwalk i 60 min

19:30- Julmat (rester från gårdagen)

21:00 - pepparkakor och en kopp glögg

Av Marine Summer - 24 december 2010 21:16

Fick ett par svart knästrumpor i julklapp.

Hur ser de ut på mig?

Helt okej.

Skulle jag visa mig bland folk med dem så som jag ser ut nu?

Nej.

Men jag tror att när jag har blivit av med allt fett på mina vader och på mina knän (nivet, när jag har fått sådana där markerade knäskålar som kändisarna har), ja då ska jag använda dessa finafina knästrumpor.


Tycker att de är så snygga. Så himla fina.

 Blev skräckblandad förtjusning som rusade genom kroppen när jag fick dem. Glad över att äga ett par - ledsen för att ej än kunna använda dem.


  

När jag är såhär smal.


Av Marine Summer - 24 december 2010 19:13

11:00 - 2 rostade mackor (en med äggröra och ketshup på och den andre med jordnötssmör och sylt på)

12:00 - JOBBIGT STALLARBETE I TVÅ TIMMAR

15:00 - Lunch: En macka med skinka och senap

18:30 - 1 potatis, senapssill, lite mer än en skiva bröd, 1 ägg, paté och lax.

Övrigt: Några chokladbitar med och utan marsipan, 2 pepparkakor, glögg och julmust. Kanske har det slinkt ner lite mer men annars tycker jag att jag har klarat mig bra. Med tanke på att det är JULAFTON(= den dagen på året då mångas matintag är lika stort som deras rumpor)

 

  

 

 


Av Marine Summer - 24 december 2010 19:05

Jag har två veckor och tre dagar på mig att gå ner två kg.

Mitt mål för jullovet kommer altså vara att gå ner två kg.

 

Hur jag ska uppnå detta:


- Röra mig två gånger om dagen (Morgonpromenad & kvällspromenad. 50min x2)

- Äta ofta men ännu nyttigare än vad jag göra nu. Dvs- mkt mindre kolhygdrater i form av potatis,ris,pasta,bröd,bulgur o.s.v

- Sova minst 9h/natt

- Dricka ordentligt


  

Av Marine Summer - 23 december 2010 21:39

10:00 - 2 knäckemackor med ost, gurka och kallrökt lax

12:00 - stallarbete och gång i 1,5 meter hög snö = JOBBIGT

17:00 - Risotto med tomat och gurka

18:30 - Ett äpple

20:00 - Matvete, råkostsallad, blomkol och revbjensspjäll


  

Bild tagen av mig. 



Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards