marinesummer

Alla inlägg under augusti 2010

Av Marine Summer - 23 augusti 2010 01:23

känner mig tjock. vill inte sova fast klockan är halv två. tycker att min kropp är pinsam. skäms för den. idag måste man vara riktigt smal för att bli framgångsrik. alternativt ha riktiga jävla killing curves. typ beyonce. men jag är inte hon. jag är vit och inte alls smal. känner enorm press. förbannar mina ben. de är stora. så stora. fan. hatar nätter som dessa. godnatt.

Av Marine Summer - 20 augusti 2010 13:04

Idag kommer min underbara vän. Om fyra timmar. Innan dess måste jag ha städat mitt rum = plocka undan allt, vädra, damsuga, tvätta golvet. Men också gjort färdigt planeringen för vad vi ska hitta på de dagar hon är hos mig. Ikväll skulle vi egentligen träffar en av de kompisarna som jag var med igår. Men jag kommer nog säga till den kompisen att jag inte känner för att träffa henne. Att vi får ta det en annan dag. För hon har förändrats på senaste tiden. Blivit annorlunda. Hon skrattar inte lika mycket längre. Med mig. Säger att vi inte förstår varandra. Men det är konstigt. För, för inte så lång tid senast så klickade alla delar av våra personligheter med varandra. Som handen i handsken. Nu är det inte så längre. Och det är hennes fel. Det är hon som har slutat le. Och det sårar mig. Så nu ska jag ta en paus. Från henne. I några dagar. Ett tag. Så länge det behövs.

 

  

 

 

Av Marine Summer - 20 augusti 2010 00:53

Var precis med två kompisar. Vi skrev lappar. Om vad vi tyckte för bra saker om varandra. De skrev bra saker om mig. Men jag fick en känsla av att de inte tycker om mig så mycket som jag trodde. Känslan av utanförskap som jag så väl känner igen från yngre dar tränger sig på. Jag vet ej om det är inbillning eller om jag har anledning att känna som jag gör. Men det är jobbigt. Jobbigt att känna sig som man just krympt. I andras ögon kanske... men snarare i sina egna. Att känna mig mindre värd än andra är något jag är bekant med. En känsla jag dock inte kännt på länge. Ikväll smög den sig på.


Såhär vill jag bli upfattad:

. stencool tjej som skiter i alla andra och går sin egen väg no mather what

. rolig

. säker på sig själv

. god människa

. djup, intressant


Såhär vet jag att vissa uppfattar mig:

. blyg (från den tiden då jag var det, är inte det längre... det var två år sen jag var blyg)

. bitchig (fattar ej varför, har aldrig haft avsikt att vara det)

. konstig (kanske? eller bara inbillning)

. korkad ( återigen, 2 år sedan jag gjorde mig själv korkad när jag skämtade... ingen fattade skämtet och drog istället slutsatsen att jag var rent dum i huvet... lågt IQ)


Såhär uppfattar förhoppningsvis några mig:

. rolig

. säker på mig själv

. öppen/social/socialt kompetent

. intressant

. kreativ


Mitt utséende är inte en att tala om. Tror folk tycker att jag är ganska ful. Jag ser väll helt okej ut i mina ögon. Men jag är för stor. Alldeles för stor. Fan att jag ska vara det. Annars hade mitt utséende vatt ganska charmigt... tror jag.


Alla kompisar får pojkvänner. Snart står jag ensam kvar. Men jag klandrar inte killarna som ej ser åt mitt håll. Jag skulle heller inte vilja slå armarna runt mig.


Jag hatar att jag ska vara så tonnårsosäket. På ytan är jag inte alls det... men. Ja. Ytan är bara ytan. Jag vill vara vuxen. Vuxen, smal, självsäker, sexig, wanted. Det är många år kvar. Men kan jag åtminstone få vara 19 så jag kan flytta hemifrån? Blott sexton år är jag. Så ung. Hatar det.

Av Marine Summer - 19 augusti 2010 10:09

        

Älskade frihet. Kom och omfamna mig. Låt mig känna din lukt för en stund, din sötma. Det är allt jag begär. 


Idag blåser det i staden. Men himlen är blå trots de bommulsvita molnen som hopar sig i skyn. Leker tafatt. Jag känner en känsla av frihet kittlande blåsa mig i nacken. En fin vän kommer hem till mig imorgon. Hon stannar i fem dagar. Jag träffar henne så sällan. Och jag behöver henne så mycket. Måste fira hennes födelsedag stort. För jag glömde den. Glömde att säga grattis. Vad kan kompensera det?

Av Marine Summer - 18 augusti 2010 20:57

  

Bild av mig. österrike var fint. 

Av Marine Summer - 18 augusti 2010 12:11

 

Ge mig tips om en bra film! :) 

Av Marine Summer - 17 augusti 2010 20:29

Måndag: hemresa = ingen träning

Tisdag: vila p.g.a extrem träningsvärk i vaderna

Onsdag: Cykla 1 mil + stallarbete i timmar + styrketräning

Torsdag: Cykla 1 mil + stallarbete i timmar

Fredag: 60 min powerwalk

Lördag: Vila

Söndag: 30 min corrstrainer + styrketräning


måste verkligen börja träna mina armar... har aldrig tyckt det är snyggt med muskliga armar på tjejer och det är inte heller det jag är ute efter. Dock är jag, och har alltid varit, otroligt svag i armarna och det som är där är uteslutande fett (även fast jag har ganska smala armar). Så för att förhindra gäddhäng om några år så väljer jag nu att få "fasta" armar. Kommer känna mig skitdum när jag står där och försöker lyfta skrot bland killarna, men men. That´s life.


Hur går det för er? Vilka är ni som läser mig blogg? Vill veta lite om er.

  



Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards