marinesummer

Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Utdrag från min gamla blogg # 2

Av Marine Summer - 16 december 2010 12:43

Hittade fina texter om mina känslor från min förra blogg. Här kommer några utdrag ur mina inlägg.


"

Varje gång vi träffas har hon en ny. En ny kärlek. Kärlek i sitt liv. Vad är det som gör att jag endast söker det som är speciellt? Jag vill inte ha en fotbollskille som lyssnar enbart på black eyed peace och vars enda favoriträtt är tacos. Vill inte ha mediåker. Vill ha konstig, annorlunda, speciell. Någon som är som jag och uppskattar allt bra. Med mig. Någon som ser den jag verkligen är. och kan vara. Men det finns inga sådana här, Jag är på fel plats och fel tid. Hör inte hemma bland dessa människor. Mitt kärleksliv står lika stilla som skyttegravarna under första världskriget. ”på balkan, inget nytt”.

_______________________

 

Ställer vi för stora krav eller är det bara så det är? Och alltid har varit?
Är sommaren kärlek, vänskap, saltvatten som har torkat på huden och gjort håret tovigt?
Är sommaren glädje, tårar. Glädjetårar på en äng, strand, i vinden som blåser genom håret när du cyklar?
Är sommaren frihet?

Men framförallt, är sommaren din?
Har vi rätt att äga?
Ska vi ta rätten att äga?
Rätten till lycka.
Rätten till sommar.
Rätten till frihet.

Ska vi ta chansen?

___________________

Har målat mina naglar blå.
Är sugen på avokado.
Vill sova och vakna till en ledig dag.
Jag är så himla skoltrött.
Ångest för att jag skjuter upp allt.
Men jag är så himla trött hela tiden
Och stressad.
Och ledsen.

Mindervärde komplexen från förr börjar komma tillbaka. Sjuter bort dem så mycket jag kan. ”Ni är inte välkomma”. Jag som har jobbat upp mig så mycket.

Måste sluta se mig själv som en av alla 2000 på skolan. Som en liten svart prick i ”myrornas krig”.
Jag är ju inte som de.
Jag har väll egentligen aldrig passat i skolan.
Inte passat in i det sociala rankningssystemet, där andra bestämmer hur högt i status man sitter.

Jag måste få vara min egen. "

 

  



 
 
K

K

16 december 2010 18:54

Åh fina texter! Har du skrivit allt själv?
Well, det började när jag var 17, råkade väga mig en gång innan en skidresa, sen en gång efter skidresan, sedan nån gång då och då efter det och vikten minskade successivt och jag blev besatt av siffrorna. Som minst vägde jag 52 kg och hade ett bmi på 16 något. Såg mig själv i spegeln och började gråta, sen försökte jag bli frisk. Efter ett år tog det tag i mig igen och jag vägde mig inte men försökte äta så lite det gick. Så har det hållt på sedan dess, tills i höstas när jag började väga mig igen. Har gått ner från 63.7kg i september till vikten jag har nu, 57-57.5 kg. För mig handlar det inte så mycket om att bli smal egentligen utan mest om känslan av kontroll. Känner mig stressad av allt annat och tar ut det på min kropp typ. Jag strävar inte efter att få se revben och höftben, men jag strävar efter att bli smalare för det är vad "mitt andra jag" vill numera. Det är svårt att förklara och låter förmodligen jätteflummigt... Har redan skrivit en roman märker jag haha..Puss!

http://headsyoulivetailsyoudie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marine Summer - 9 januari 2012 23:50


Jag kommer byta blogg helt och håller, så om ni vill fortsätta följa mig så kan ni få andressen genom att skriva i kommentarsfältet :)   Förra veckans träning   Måndag: 5 km intervaller på löpband (27, 46 min) + styrka för ben Tisdag: - O...

Av Marine Summer - 8 januari 2012 12:11


Uppvärmning: 5 min pw, 5 min jogg, 8 min intervaller (18 min - runt 3 km) Styrka: mage Nedvarvning: 2 km intervaller/vanlig löpning   Sammanlagd löpning: 5 km     ...

Av Marine Summer - 5 januari 2012 23:05


3 km intervaller på löpband (15 min) styrka för axlar 1 km vanlig löpning   Kommentar: Jag hade sjukt med energi när jag väl började springa. Sprang liksom på 13km/h och tyckte knappt att deta var jobbigt. Även på 14km/h någon minut. Först vä...

Av Marine Summer - 4 januari 2012 19:49


Måndag: 5 km lätt löpning, styrka för mage och 40 min PW Tisdag: 40 min rask promenad Onsdag: 20 min lätt löpning, styrka för armar & axlar, 40 min rask promenad Torsdag: - Fredag: 20 min intervaller på löpband, styrka för ben & rumpa Lörda...

Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards