marinesummer

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Marine Summer - 16 december 2010 22:45

   haha, här är en liten bit av en teckning som jag har ritat. Den förställer Adam i Edens lustgård. Han håller ett äpple. Tsss, det ser ut som om han har valkar istället för magrutor. Fint.


Av Marine Summer - 16 december 2010 22:24

07:15 - Åt dock bara hälften av gröten ----> 

11:00 - 1 ägg-knäckemacka och några tuggor av en äcklig broccoligratäng

13:30 - Det gula är senapssill  -----> 

17:00 - 1 dl pepparkaksfil

17:30 - sprang 5 km

20:00 - 3 pumpernickel med paté på och fisksoppa med 3 skivor bröd till.



   

Av Marine Summer - 16 december 2010 12:43

Hittade fina texter om mina känslor från min förra blogg. Här kommer några utdrag ur mina inlägg.


"

Varje gång vi träffas har hon en ny. En ny kärlek. Kärlek i sitt liv. Vad är det som gör att jag endast söker det som är speciellt? Jag vill inte ha en fotbollskille som lyssnar enbart på black eyed peace och vars enda favoriträtt är tacos. Vill inte ha mediåker. Vill ha konstig, annorlunda, speciell. Någon som är som jag och uppskattar allt bra. Med mig. Någon som ser den jag verkligen är. och kan vara. Men det finns inga sådana här, Jag är på fel plats och fel tid. Hör inte hemma bland dessa människor. Mitt kärleksliv står lika stilla som skyttegravarna under första världskriget. ”på balkan, inget nytt”.

_______________________

 

Ställer vi för stora krav eller är det bara så det är? Och alltid har varit?
Är sommaren kärlek, vänskap, saltvatten som har torkat på huden och gjort håret tovigt?
Är sommaren glädje, tårar. Glädjetårar på en äng, strand, i vinden som blåser genom håret när du cyklar?
Är sommaren frihet?

Men framförallt, är sommaren din?
Har vi rätt att äga?
Ska vi ta rätten att äga?
Rätten till lycka.
Rätten till sommar.
Rätten till frihet.

Ska vi ta chansen?

___________________

Har målat mina naglar blå.
Är sugen på avokado.
Vill sova och vakna till en ledig dag.
Jag är så himla skoltrött.
Ångest för att jag skjuter upp allt.
Men jag är så himla trött hela tiden
Och stressad.
Och ledsen.

Mindervärde komplexen från förr börjar komma tillbaka. Sjuter bort dem så mycket jag kan. ”Ni är inte välkomma”. Jag som har jobbat upp mig så mycket.

Måste sluta se mig själv som en av alla 2000 på skolan. Som en liten svart prick i ”myrornas krig”.
Jag är ju inte som de.
Jag har väll egentligen aldrig passat i skolan.
Inte passat in i det sociala rankningssystemet, där andra bestämmer hur högt i status man sitter.

Jag måste få vara min egen. "

 

  



Av Marine Summer - 16 december 2010 12:22

Jag kollade igenom min gamla blogg nyss. Shit, jag åt verkligen inte mycket då. Och tränade som attan. Inte konstigt att min vikt stod stilla. Om man inte ge musklerna näring så bryts dem ju ner och då får man mindre förbränning vilket i sin tur leder till mer fett.


Läs


"Träning:
1. 1 timmes powerwalk
2. 25 min ridning + mocka
3. Cykla 1 mil

Mat:
frukost: 2 mackor och en clementin
lunch: -
Middag: sallad, 2 tunna skivor rostbiff och lite fransk potatís sallad"


Nu äter jag en aning mer och utspritt över hela dagen. Försöker visserligen röra mig varje dag men inom en ram av normalitet.


  

Av Marine Summer - 16 december 2010 07:30

Om 9 minuter måste jag knalla mig till badrummet och göra iordning mig det sista. Sedan bär det av til skolan.


Jag kan inte säga att jag är så pepp över skoldagen över huvutaget. Men jag förutsätter att den kommer att vara övergripande normal och långrandig, så jag vet i alla fall vad som väntar mig.


Igår var jag så imla trött och utmattad och kände bara "fan jag oooorkar inte snåla med maten längre, vill inte gå hungrig". Så jag åt mig mätt och så, men jag känner att jag kompenserade det på ett bra sätt med sammanlagt 70 min träning.


Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för inget särksilt intressant hände i mitt liv just nu. Men i eftermiddag ska jag träna och sedan ska jag nog ägna en del tid åt att bara vila och kolla på film. För nu är skolarbetet inprincip slut.


  



Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards