marinesummer

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Marine Summer - 26 juli 2010 13:25

Jag har en rutin gällande träningen. Tror det är väldigt bra att ha det, bestämda dagar då man tränar. För efter ett tag kommer man in i ett slags flow och då tänker man inte ens på att man ska ta sig ut till joggingspåret/gymmet/något annat utan det kommer bara av sig själv.


Själv har jag blivit något av en löpare. Och såhär ser veckorna ut för mig, detta är min träningsrutin.


Mån - springa 1 mil

Tis - vila

Ons - springa 1 mil + styrka på gym

Tors - vila

Fre - springa 1 mil

Lör - vila

Sön - springa 1 mil + styrka på gym


Detta har jag kommit fram till funkar bäst för mig. Jag har ordentligt med vila och när jag tränar så tränar jag hårt.


Det är också viktigt att äta regelbundet och bra. Mycket frukt till exemptel (som jag är otroligt dålig på att få i mig) och mängder med vatten ( inte heller så bra på den fronten ). Till frukost brukar jag äta gröt och frukt, dricka thé till. Jag är väldigt dålig på att äta regelbundet, ibland kan jag gå upp mot 6-7 timmar utan mat = inte bra. Men såhär ska väll en dag se ut för mig om jag sköter mig.


Frukost: Havregrynsgröt+frukt+kaffe/the

Mellan(det beros på hur tidigt jag äter frukosten, om jag äter frukost sent så struntar jag i detta mellanmål): keso+frukt+kanel

Lunch: protein som fisk eller kyckling + kolhydrater + sallad + ett stort glas mjölk

Mellan: samma som tidigare eller 2 knäckemackor med avokado och skinka + keso och vatten/mjök

Middag: samma som lunchen

Kvällsmål(beros på hur sent jag äter middag, nu på sommaren kan det bli så sent som klockan 10 och då blir det inget kvällsmål): keso+frukt eller knäckemacka + frukt och the


Japp! Så ska det se ut om jag sköter mig. Men på senaste tiden har jag varit sjuk och kommit i otakt med mina vanor. Men denna vecka är jag back on track och lever mitt sunda liv. Godis och annat onyttigt ska jag hålla mig undan i två veckor nu. Sedan blir det väll 1 gång i veckan eller nått. Brukar inte ha så mkt cravings så det är ganska enkelt.


Men idag blir det altså springa 1 mil. WOHO!! nee, jag kanske inte är jättepepp men hade tänkte vänta till kvällen. Nu ska jag sätta mig och skapa lite konst. Visar upp det senare. PUSS!


  


Av Marine Summer - 26 juli 2010 11:59

Top Shop

Monki

  

Cheap Monday

  





Av Marine Summer - 26 juli 2010 11:56

Jag tror på att kroppen alltid vet vad den behöver. Oavsett vad man själv tycker eller tror. Så om man bara ger upp alla tankar om rätt eller fel och bara tystnar. Lyssnar på kroppen istället. Är du hungrig? Då är det ett tecken för kroppen att säga att den behöver mer näring. Ät långsamt och sluta när du är nöjd. Är du sugen på sött? Då är det förmodligen för att ditt blodsocker är lågt och du behöver också då äta något som höjer det. I vissa fall ska man faktiskt unna sig något extra gott som godis eller glass. Om du inte är sockerberoende men ändå då och då blir sötugen kanske du rent av behöver lite påfyllning på socker och överlad energi i kroppen. Sedan är det ju bra att veta vad man ska ge kroppen när den väl vill ha något. Vad som gör att man blir mätt längre och så vidare. Därför ska jag skriva ett inlägg om det lite senare! Så för att vara rakt på sak - kroppen vet vad den behöver så lyssna på den och ge den vad den vill ha. Då finner du en ballans och får heller inte varken underskott eller överskott av energi. Kroppen måste ha energi för att göra av med den.

Av Marine Summer - 26 juli 2010 11:50

Har kollat runt lite bland olika sidor och bloggar och här är en lista över olika heta plagg till hösten:

. Tydligen är skärpet i midjan tillbaks igen. Det ska vara tunt läderskärp i svart eller brunt enligt de många designerna i Paris fashionweek.

. Både skinnkjolen och skinnbyxorna hänger kvar

. Långklänningen gör nu också större plats för långkjolen

. Den nästan uttjatade byxdressen är hetare än någonsin

Material och färg:

. Fårull - skinnjacka med fårullsfoder och skor där ullet sticker fram

. Röd är utan tvekan den hetaste färgen i höst                                    

. Kopparfärg - matchas med grått, svart och vintervitt

. Metallic - Korta tunna jackor, korta klänningar och leggings med metalliska detaljer är något att satsa på.

. Sammet - inte bara leggins utan också jackor, klänningar, kjolat

. Transparent - heltransparant eller bara detaljer, välj själv


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards