marinesummer

Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Workout

Av Marine Summer - 26 juli 2010 13:25

Jag har en rutin gällande träningen. Tror det är väldigt bra att ha det, bestämda dagar då man tränar. För efter ett tag kommer man in i ett slags flow och då tänker man inte ens på att man ska ta sig ut till joggingspåret/gymmet/något annat utan det kommer bara av sig själv.


Själv har jag blivit något av en löpare. Och såhär ser veckorna ut för mig, detta är min träningsrutin.


Mån - springa 1 mil

Tis - vila

Ons - springa 1 mil + styrka på gym

Tors - vila

Fre - springa 1 mil

Lör - vila

Sön - springa 1 mil + styrka på gym


Detta har jag kommit fram till funkar bäst för mig. Jag har ordentligt med vila och när jag tränar så tränar jag hårt.


Det är också viktigt att äta regelbundet och bra. Mycket frukt till exemptel (som jag är otroligt dålig på att få i mig) och mängder med vatten ( inte heller så bra på den fronten ). Till frukost brukar jag äta gröt och frukt, dricka thé till. Jag är väldigt dålig på att äta regelbundet, ibland kan jag gå upp mot 6-7 timmar utan mat = inte bra. Men såhär ska väll en dag se ut för mig om jag sköter mig.


Frukost: Havregrynsgröt+frukt+kaffe/the

Mellan(det beros på hur tidigt jag äter frukosten, om jag äter frukost sent så struntar jag i detta mellanmål): keso+frukt+kanel

Lunch: protein som fisk eller kyckling + kolhydrater + sallad + ett stort glas mjölk

Mellan: samma som tidigare eller 2 knäckemackor med avokado och skinka + keso och vatten/mjök

Middag: samma som lunchen

Kvällsmål(beros på hur sent jag äter middag, nu på sommaren kan det bli så sent som klockan 10 och då blir det inget kvällsmål): keso+frukt eller knäckemacka + frukt och the


Japp! Så ska det se ut om jag sköter mig. Men på senaste tiden har jag varit sjuk och kommit i otakt med mina vanor. Men denna vecka är jag back on track och lever mitt sunda liv. Godis och annat onyttigt ska jag hålla mig undan i två veckor nu. Sedan blir det väll 1 gång i veckan eller nått. Brukar inte ha så mkt cravings så det är ganska enkelt.


Men idag blir det altså springa 1 mil. WOHO!! nee, jag kanske inte är jättepepp men hade tänkte vänta till kvällen. Nu ska jag sätta mig och skapa lite konst. Visar upp det senare. PUSS!


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marine Summer - 9 januari 2012 23:50


Jag kommer byta blogg helt och håller, så om ni vill fortsätta följa mig så kan ni få andressen genom att skriva i kommentarsfältet :)   Förra veckans träning   Måndag: 5 km intervaller på löpband (27, 46 min) + styrka för ben Tisdag: - O...

Av Marine Summer - 8 januari 2012 12:11


Uppvärmning: 5 min pw, 5 min jogg, 8 min intervaller (18 min - runt 3 km) Styrka: mage Nedvarvning: 2 km intervaller/vanlig löpning   Sammanlagd löpning: 5 km     ...

Av Marine Summer - 5 januari 2012 23:05


3 km intervaller på löpband (15 min) styrka för axlar 1 km vanlig löpning   Kommentar: Jag hade sjukt med energi när jag väl började springa. Sprang liksom på 13km/h och tyckte knappt att deta var jobbigt. Även på 14km/h någon minut. Först vä...

Av Marine Summer - 4 januari 2012 19:49


Måndag: 5 km lätt löpning, styrka för mage och 40 min PW Tisdag: 40 min rask promenad Onsdag: 20 min lätt löpning, styrka för armar & axlar, 40 min rask promenad Torsdag: - Fredag: 20 min intervaller på löpband, styrka för ben & rumpa Lörda...

Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards