marinesummer

Alla inlägg under november 2011

Av Marine Summer - 13 november 2011 12:25

mån: -

tis: -

ons: -

tors: 60 min skivstång

fre: -

lör: -

sön: 3 km jogg + 2 km PW = 5 km


Kommentar: Jag känner i hela kroppen att jag inte har tränat, men liksom ligger ett slags obehagligt kliande i musklerna. Det försvann lite av morgonmotionen jag utförde idag, och kommer säkert vara helt borta om två träningsdagar. Nästa vecka är jag tbx på banan :).

Av Marine Summer - 11 november 2011 17:42

Kan inte säga att jag är inne i ett bra flow just nu, rent allmänt.

Mår ganska dåligt psykiskt villket gör att jag:

. Har NOLL aptit

- Har NOLL träningslust

. Har NOLL livsmotivation


Allt känns skit rent ut sagt - hela livet känns meningslöst, tungt och smärtsamt.


Visst känns det konstigt att läsa? Det känns konstigt att skriva för denna period nu i höst har varit den bästa i mitt liv och jag har mått så jävla bra och verkligen älskat mig själv och mitt liv till fullo. Jag har verkligen känt mig LYCKLIGT LOTTAT över att vara just JAG. Så därför känns det som om jag lever i en surealistisk gråmulen/dimmig mardröm som jag har vaknat upp i nu. Eller jag känner mig inte riktigt vaken, för det här är inte jag. Men just det känns ganska bra mitt i det jobbiga, att det känns så främmande - att det inte liksom tillhör mig.


Jag har kännt såhär innan, och det behövs lite arbete och tid. Snart är jag tillbaks och mår toppen igen. Det ska jag se till!

Av Marine Summer - 10 november 2011 20:03

(Äntligen, haha. Det var ett par dagar sen)


60 min skivstång


Kommentar: Jag hade sjukt mycket energi att trycka ut och passet gick väldigt bra, men det var också sjukt jobbigt vissa stunder. Skakade efteråt, men ganska skönt just därför. Efter passet cyklade jag hem och åt köttfärslimpa, pasta, tomatsås och tomat. Lite senare blir det äppelkaka med vaniljsås. Gott, gott!


   


Av Marine Summer - 7 november 2011 22:41

 

Pannkakor i stil med denna ovan (dock är detta en äldre bild) åt jag ikväll när jag kom hem, hungrig och trött, efter en heldag ute på en massa ärenden (snacka om vardagsmotion).


Vad kan man ha till sina pannkakor?

- kesella

- grekis yoghurt

- bär

- frukt

- honung

- äppelmos

- kanel/kardemumma


Lite roligare och faktiskt godare än den vanliga "sylt och socker".


  

Av Marine Summer - 6 november 2011 18:37

Måndag: 60 min skivstång

Tisdag: -

Onsdag: -

Torsdag: -

Fredag: 60 min skivstång + 3 km jogg + 2 km PW

Lördag: (vardagsmotion) 3 km jogg/PW + 3,5 h stallarbete + ridning

Söndag: 60 min spinning


Kommentar: Det har varit lite si och så med löpningen denna vecka, men i regel brukar jag kunna springa och trycka på när jag har tränat spinning någon dag innan. Ska förmodligen spinna på tis och springa på ons, så då får vi se om min teori stämmer ;)


 

sommar är fint.


Av Marine Summer - 5 november 2011 21:53

Jag funderade lite på hur jag skulle göra för att komma tillbaks till min "gamla", pigga löpform. Då kom jag på att jag kunde planera mitt löppass innan, så är det bara att följa det när jag väl är där ute imorgon.


Morgondagens löppass:


Uppvärmning: 1 km jogg + stretch


Huvudpass:

del 1 - 2,5 km löpning

del 2 - 0,5 km jogg

del 3 - 2,5 km löpning

del 4 - 0,5 km jogg


Nedvarvning: 1 km PW + stretch


Totala km: 8 km

Av Marine Summer - 5 november 2011 19:29

3 km jogg/PW + ridning & 3,5 h stallarbete


Kommentar: Guuuud så seeegt och trögt löpningen är nu. Ett tag bara FLÖG jag fram och nu är det både trögt och obehagligt. Men jag tog mig ut i alla fall och hoppas på better luck tomorow.


Dagens mat:


Frukost: grekisk yoghurt m. linfrön, solroskärnor, daddlar, hallon och lite honung + 2 mackor

Lunch: Havregrynsgröt m. hallon och keso + skorpa

Middag: Omelätt m. grov macka

Kväll: Förmodligen grekisk yoghurt m. frukt och dylikt.


övrigt: några bitar indisk choklad

 



Av Marine Summer - 4 november 2011 19:52

    Underbar, som om ljuvliga änglakörer sjunger när moussen försiktigt omfamnar mina smaklökar.


Recept 2 personer


25 g chillichoklad

25 g kardemummachoklad

1 äggula

1 dl grädde


Smält chokalden i vattenbad, vispa grädden, i med äggulan i chokladen och vänd ner den försiktigt i grädden (rör ej, vänd). Häll ner i glas eller skål, in i kylen och garnera efter några timmar med bär och chokladflagor.

 

 




Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards