marinesummer

Alla inlägg under oktober 2011

Av Marine Summer - 11 oktober 2011 18:40

Frukost:

Davosgröt

2 tunnbrödsmackor

1 clementin


Lunch:

havregrynsgröt m. bär

2 tunnbrödsmackor


Mellis:

1 banan


Middag:

Lax i ugn

Sallad


Senare iväll:

kesella eller något i den stilen.


Det gick sex timmar mellan frukost och lunch och jag kände det knappt? Det var inte förrän jag kom på det, som hungern krampaktigt började pulsera i min kropp. Frörvrigt är jag likgiltig och trött. Ska plugga nu.


 

Av Marine Summer - 11 oktober 2011 18:40

Frukost:

Davosgröt

2 tunnbrödsmackor

1 clementin


Lunch:

havregrynsgröt m. bär

2 tunnbrödsmackor


Mellis:

1 banan


Middag:

Lax i ugn

Sallad


Senare iväll:

kesella eller något i den stilen.


Det gick sex timmar mellan frukost och lunch och jag kände det knappt? Det var inte förrän jag kom på det, som hungern krampaktigt började pulsera i min kropp. Frörvrigt är jag likgiltig och trött. Ska plugga nu.


 

Av Marine Summer - 10 oktober 2011 21:13

Dagens träning: 60 min skivstång.


Körde så hela kroppen skakade, speciellt armarna. Jag kände också en svag... blodsmak (?) i munnen. Bra eller dåligt? Det blev i alla fall PASTA med köttfärsås när jag kom hem. Väldigt gott, har verkligen börjat älska pasta.


 

Av Marine Summer - 10 oktober 2011 21:09

Måndag: Skivstång

Tisdag: 40 min spinning & 75 min yoga

Onsdag: 4 km löpning och 2,5 km powerwalk

Torsdag: Semestervila

Fredag: Semestervila + vardagsmotion

Lördag: Semestervila + vardagsmotion

Sondag: Semestervila


Kommentar: Som ni ser, jag har varit på semester! Riktigt härligt med mat, vila, vardagsmotion och därmed återhämtning. Nu är jag tagg!


 

Av Marine Summer - 4 oktober 2011 21:47

Måndag: 60 min Skivstång (asjävlaroligt!)

Tisdag: 75 min yoga

Onsdag: VILA (extrem träningsverk efter skivstången)

Torsdag: Vila (fortfarande träningsverk)

Fredag: 4 km jogg, 2,5 km rask promenad och styrka för ben

Lördag: 40 mun spinning och styrka för mage

Söndag: Aktiv vila (träningsverk igen, kontakten när jag kör styrka har blivit väldigt bra vilket måste ge resultat med tanke på all träningsverk. Och då får man se till att återhämta mig!)


Utvärdering: 4 ganska tunga träningsdagar. Mycket värk och därför mycket återhämtning. Bra! Nöjd! :)


  En lunch jag åt för någon vecka sedan. Väldigt god och näringsrik! Rena närings-, och framförallt proteinbomben!

Av Marine Summer - 1 oktober 2011 12:06

Konditionspass:


40 min spinning (svettigt)


Styrkepass mage:


3 set x 10 repetitioner, turning torso på var sida = 60 rep sammanlagt

3x10 abdominal crunch

3x10 sit ups

2x30 sekunder plankan

3x10 knälyft (när man hänger och drar upp benen mot kroppen, ska kännas i magen)


 


Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards