marinesummer

Alla inlägg under oktober 2011

Av Marine Summer - 24 oktober 2011 20:31

60 min skivstång (HÅRT & SVETTIGT)

+ Extra mage & rumpa


Kommentar: Shit vad jag pumpade idag på skivstången. Jag stånkade och stönade och svettades. Utmanade mig själv, det gjorde jag. Efter passet kände jag att min mage inte hade fått tillräckligt, så jag körde lite till på gymmet och så drog jag även till med lite rumpa för sakens skull.


Jag såg hur killarna på gymmet kollade in mig där jag gick omkring i mitt tighta linne och träningstights. En ganska ovan känsla, det där - att killar kollar in mig på gymmet (där jag oftast känner mig sunkig). Det var en ritkigt självförtroendebooster och jag har på senaste tiden (hör och häpna) verkligen börjat se på min kropp och GILLA det jag ser. Det är en mycket främmande känsla, men jag välkomnar den varmt. För ju fastare och mer vältränad jag blir, desto mer bekväm blir jag.


Hur har jag lyckats bli så pass fast, då?

Jo, de frästa resultaten har verkligen skett nu i höst då jag har trappat upp min konditionsträning men även börjat med styrka (skivstång). Och det viktigaste av allt - jag har börjat ÄTA MAT, ordentligt med mat, bra mat, MAT. Jag är inte rädd för mat längre. Mat gör mig snygg, fast, slim, pigg, glad. Mat är bäst! SÅ VÅGA ÄTA MAT!!


   

Av Marine Summer - 24 oktober 2011 20:17

Mellis (1 äpple + 1 clementin) & Middag (pasta, köttfärslimpa, bönor och tomat).

Ska nog försöka satsa lite mer på mat och recept här, då det ligger mig varmt om hjärtat. Detta kan ni se som en mjukstart, haha, det är ju inte en jättekomplicerad rätt som ligger här ovan, men det kanske kan inspirera någon... måntro?

Av Marine Summer - 23 oktober 2011 21:49

Måndag: 60 min skivstång & 30 min promenad

Tisdag: 40 min spinning & 75 min yoga

Onsdag: vila

Torsdag: 60 min skivstång

Fredag: vila

Lördag: 40 min spinning (maxat! Konditionshöjande) + vardagsmotion (4 h stallarbete + ridning)

Söndag: vila


Kommentar: Bra vecka. Har kommit igång med spinningen igen, känner jag. Passet i lördags var verkligen maxat, har nog aldrig kämpat så hårt på spinning förut. Kändes sjukt bra efteråt,kan jag säga. En riktig endorfinkick! Nästa vecka ska jag försöka fokusera på spinningen, det ska bli en spinningvecka helt enkelt!


 

Av Marine Summer - 21 oktober 2011 23:32

Tisdagens träning: 40 min spinning & 75 min yoga

Torsdagens träning: 60 min skivstång


Imorgon kommer det att dyka upp lite recept tips. Tänkte börja skriva lite mer om mat och recept då jag tycker det är väldigt roligt.


Idag

08:00 - Kesokesella, bär, linfrön, pumpakärnor, solrosfrön och 1 liten tunnbrödmacka

10:30 - Omelätt med köttfärsås(faktiskt gott), tomat och mozzarella

13:30 - FIKA = Banankaka m. grädde på (mumms!)

16:30 - tunnbrödmacka

18:00 - 1 äpple

20:30 - Fiskgratäng

22:30 - 2 praliner och en liten skål apelsinchokladglass (mumms!)


Ja ni. Fikan, pralinerna och glassen var jobbig att förtära kan jag säga! Men jag kämpade jag jag VÄGRAR att leva ett liv där jag är slav under ångest och tvång. Jag vet att jag har en nyttig grund, äter alltid nyttigt och regelbundet, tränar regelbundet. Jag vet att det finns plats för godis och glass. Så jag tänker fortsätta kämpa, för jag tänker få ett helt och hållet sunt förhållande till mat.


    Här är jag i mina träningskläder. Ni ser att jag är normalviktig, att jag är vältränad. Det GÅR att leva ett liv där man faktiskt ÄTER MAT. As a matter of fact, jag har förlorat en massa i fettprocent sedan jag började träna ordentligt men också ÄTA ORDENTLIGT. Jag äter nyttigt och jag äter mycket. Ibland äter jag lite mindre nyttigt, som idag. Och det får jag ibland ångest för men jag tänker fortsätta och ångesten kommer försvinna helt och hållet när jag inser att jag faktiskt når mitt mål om en vältränad kropp genom att kombinera mat-vila-träning (de hänger samman).

Av Marine Summer - 17 oktober 2011 22:18

Dagens träning: 60 min skivstång och 30 min promenad


Dagens kost:

Frukost:

Keso och Grekisk yoghurt m. linfrön, pumpafrön, solroskärnor och clementin

1 tunnbrödmacka m. pålähh


Lunch:

Omelett m. spenat, tonfisk, lök och mozzarella

2 finncrisp m. leverpastej


Mellis:

1 banan

1 clementin


Middag:

Ugnsbakade rotfrukter och fisk


Kväll:

Keso och grekisk yoghurt m. hallon, mango, linfrön, pumpakärnor och solrosfrön


  

mumms! (Bild tagen av mig)

Av Marine Summer - 16 oktober 2011 20:58

Måndag: 60 min skivstång

Tisdag: vila

Onsdag: 5 km löpning

Torsdag: 60 min skivstång

Fredag: 6 km löpning (varav 2,5 km riktigt snabba, flåsiga konditionshöjare)

Lördag: AKTIV vila (benen värkte när jag gick och lade mig, så rört mig måste jag ha gjort under min heldag på stan. Var ute 11:00-21:00)

Söndag: 2,5 km löpning (paus från intensivpluggandet, bättre än inget alls)


Kommentar: Helt okej. Man ska inte klaga.


   

Av Marine Summer - 14 oktober 2011 22:29

Torsdagens träning: 60 min skivstång

Fredagens träning: 6 km löpning ( vara 2,5 i sjukt snabb takt - konditionshöjande!)

 

 



Av Marine Summer - 12 oktober 2011 17:45

Dagens träning: 5 km löpning


 

Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards