marinesummer

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Vägrar att vara slav under ångesten mer.

Av Marine Summer - 21 oktober 2011 23:32

Tisdagens träning: 40 min spinning & 75 min yoga

Torsdagens träning: 60 min skivstång


Imorgon kommer det att dyka upp lite recept tips. Tänkte börja skriva lite mer om mat och recept då jag tycker det är väldigt roligt.


Idag

08:00 - Kesokesella, bär, linfrön, pumpakärnor, solrosfrön och 1 liten tunnbrödmacka

10:30 - Omelätt med köttfärsås(faktiskt gott), tomat och mozzarella

13:30 - FIKA = Banankaka m. grädde på (mumms!)

16:30 - tunnbrödmacka

18:00 - 1 äpple

20:30 - Fiskgratäng

22:30 - 2 praliner och en liten skål apelsinchokladglass (mumms!)


Ja ni. Fikan, pralinerna och glassen var jobbig att förtära kan jag säga! Men jag kämpade jag jag VÄGRAR att leva ett liv där jag är slav under ångest och tvång. Jag vet att jag har en nyttig grund, äter alltid nyttigt och regelbundet, tränar regelbundet. Jag vet att det finns plats för godis och glass. Så jag tänker fortsätta kämpa, för jag tänker få ett helt och hållet sunt förhållande till mat.


    Här är jag i mina träningskläder. Ni ser att jag är normalviktig, att jag är vältränad. Det GÅR att leva ett liv där man faktiskt ÄTER MAT. As a matter of fact, jag har förlorat en massa i fettprocent sedan jag började träna ordentligt men också ÄTA ORDENTLIGT. Jag äter nyttigt och jag äter mycket. Ibland äter jag lite mindre nyttigt, som idag. Och det får jag ibland ångest för men jag tänker fortsätta och ångesten kommer försvinna helt och hållet när jag inser att jag faktiskt når mitt mål om en vältränad kropp genom att kombinera mat-vila-träning (de hänger samman).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marine Summer - 9 januari 2012 23:50


Jag kommer byta blogg helt och håller, så om ni vill fortsätta följa mig så kan ni få andressen genom att skriva i kommentarsfältet :)   Förra veckans träning   Måndag: 5 km intervaller på löpband (27, 46 min) + styrka för ben Tisdag: - O...

Av Marine Summer - 8 januari 2012 12:11


Uppvärmning: 5 min pw, 5 min jogg, 8 min intervaller (18 min - runt 3 km) Styrka: mage Nedvarvning: 2 km intervaller/vanlig löpning   Sammanlagd löpning: 5 km     ...

Av Marine Summer - 5 januari 2012 23:05


3 km intervaller på löpband (15 min) styrka för axlar 1 km vanlig löpning   Kommentar: Jag hade sjukt med energi när jag väl började springa. Sprang liksom på 13km/h och tyckte knappt att deta var jobbigt. Även på 14km/h någon minut. Först vä...

Av Marine Summer - 4 januari 2012 19:49


Måndag: 5 km lätt löpning, styrka för mage och 40 min PW Tisdag: 40 min rask promenad Onsdag: 20 min lätt löpning, styrka för armar & axlar, 40 min rask promenad Torsdag: - Fredag: 20 min intervaller på löpband, styrka för ben & rumpa Lörda...

Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards