marinesummer

Alla inlägg den 11 september 2011

Av Marine Summer - 11 september 2011 19:10

Jag har kommit underfund med att jag har ganska låg muskelprocent i förhållande till hur mycket jag tränar. Varför har inte min muskelmassa ökat då, kan man undra?  Jo, allt handlar om mängden protein man förser kroppen med. Nog för att jag har ätit protein, men förmodligen har jag inte ätit tillräckligt. Jag är ingen köttälskare precis, och väljer alltid vegetariska alternativ i skolan... vilka inte ofta är så höga på protein som de borde vara, kan jag tänka mig.


Jag har därför nu ökat intaget på protein, och hoppas på att se resultat de närmaste veckorna.


Av dessa produkter äter jag flera gånger om dagen:

. Kesella lätt 1,5 % fett

- Keso

. ägg (kring 2 om dagen, oftast hårdkokta på sportknäcke till frukost eller mellis)

Dessa livsmedel ska jag införa/öka i min kost:

. Tonfisk (på burk, inlagd i vatten)

. Lax

. Kyckling

. Bönor (Vid lunchen i skolan)

. Sojabönor (vid middagen)


Dessutom ska jag minska på kolhydraterna, inte utesluta helt, men minska!


 

Av Marine Summer - 11 september 2011 17:00

Måndag:45 min spinning (svettigt)

Tisdag: 75 min yoga

Onsdag: 40 min spinning

Torsdag: vila

Fredag: 40 min spinning

Lördag: 40 min spinning (svettigt) och mage

Söndag: (Aktiv vila) 5 km powerwalk


Kommentar: Riktigt bra träningsvecka, är supernöjd!


 



Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards