marinesummer

Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Måndag.

Av Marine Summer - 28 juni 2011 00:16

. Styrka för: Mage, rygg, ben

. Cirka 8 km powerwalk


 

 
 
Izza

Izza

28 juni 2011 17:08

sv: Den har jag inte läst, ska kolla efter den på biblioteket!

Oj, tack så mycket<3 Blir så glad över dina ord:) Vad som fick mig att bestämma mig var väl att jag inte orkade mer helt enkelt, orkade inte ha ångest över maten längre, orkade inte svälta i en dagar för att sedan trycka i mig hur mycket mat som helst och sedan ha extrem ångest. Så därför bestämde jag mig "bara" för att "Nu ska jag äta nyttigt och bli frisk". Detta var i september. Då i början tänkte jag ganska mycket på att det jag åt var just nyttigt samt att jag började träna regelbundet istället för att träna jättemycket under svältperioder för att sedan inte träna något alls under ätarperioder. Nu när jag kollar tillbaka på den tiden där runt septemper, oktober och november och kanske t o m december ser jag att mitt beteende var ganska ätstört ändå trtos att jag trodde att jag hade kommit en bra bit på vägen. Ganska många av mina tankar cirkulerade runt vikt och mat så jag tror bara att et var ren tur att jag inte föll tillbaka! Men sedan tror jag att jag började gå mer åt det friska hållet då jag började äta lite mer vad jag ville och försökte att inte hålla så mycket koll på vad jag åt. T ex för några månader sedan brukade jaga gå igenom i mitt huvud vad jag hade ätit under dagen, det har jag inte gjort på ett bra tag nu! O försöker jag börja gå igenom av vana så tvingar jag mig själv att tänka på något annat istället.

Nu så känner jag mig mycket friskare än vad jag gjorde förut men det finns fortfarande endel tillfällen då jag känner att ätstörningen har mig is sitt grepp. I de stunder känner jag mig svag medan i de stunder jag känner att jag ätstörningen känns avlägsen känner jag mig stark, så för mig är det ganska självklart hur jag vill känna mig så dörför försker jag ta ett litet steg bort från ätstörningen varje dag! Men varför jag lyckades den här gången vet jag inte, har ju försökt att bli frisk massa gånger förut men misslyckats. Vet inte riktigt om jag svarade på dina frågor men du får ställa fler frågor om det är något mer du undrar över/om jag missa någon fråga;)

http://onmywaybackfromhell.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marine Summer - 9 januari 2012 23:50


Jag kommer byta blogg helt och håller, så om ni vill fortsätta följa mig så kan ni få andressen genom att skriva i kommentarsfältet :)   Förra veckans träning   Måndag: 5 km intervaller på löpband (27, 46 min) + styrka för ben Tisdag: - O...

Av Marine Summer - 8 januari 2012 12:11


Uppvärmning: 5 min pw, 5 min jogg, 8 min intervaller (18 min - runt 3 km) Styrka: mage Nedvarvning: 2 km intervaller/vanlig löpning   Sammanlagd löpning: 5 km     ...

Av Marine Summer - 5 januari 2012 23:05


3 km intervaller på löpband (15 min) styrka för axlar 1 km vanlig löpning   Kommentar: Jag hade sjukt med energi när jag väl började springa. Sprang liksom på 13km/h och tyckte knappt att deta var jobbigt. Även på 14km/h någon minut. Först vä...

Av Marine Summer - 4 januari 2012 19:49


Måndag: 5 km lätt löpning, styrka för mage och 40 min PW Tisdag: 40 min rask promenad Onsdag: 20 min lätt löpning, styrka för armar & axlar, 40 min rask promenad Torsdag: - Fredag: 20 min intervaller på löpband, styrka för ben & rumpa Lörda...

Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards