marinesummer

Alla inlägg den 13 juni 2011

Av Marine Summer - 13 juni 2011 22:15

Jag har kommit fram till, en gång för alla, att fenomenet "ätardag" borde skrotas. För mig funkar det inte i alla fall. Om jag lever efter att en gång i veckan få äta vad jag vill, leder det till att jag 6 dagar äter väldigt nyttigt och bra, är sugen på gott men nekar mig själv det. Och den sjunde dagen, när jag helt plötsligt "får lov" att äta vad jag vill, ja, då blir jag helt nollställd. Har inte haft något aptit på hela dagen idag, men ändå har jag ätit bara för att "passa på"- Men inte har jag njutit, inte. Jag har ju inte varit sugen!!!


Frukost: Davosgröt m. solrosfrön, linfrön, russin & valnötter, 1 lingongrova m. leverpastej

Lunch: 1,5 lingongrova m. leverpastej

Fika: 1 kladdkakebit, 3 skivor äpple

Träning: Ridning + promenad

Middag: Ris och köttgryta m. bambuskott

Godis: 1 japp


Hade egentligen tänkt unna mig lite ben&jerrys. Men jag är ju inte sugen!! Ig¨r var jag sugen, dock. Men inte skulle jag låta mig äta då, nejnej. ( öhh? ) Blir lite irriterad på mig själv.


Ben&jerrysen får ligga i frysen tills jag blir riktigt jäkla sugen på den, och DÅ (och endast då) ska jag avnjuta den. Oavsett dag.


Ska nog börja med det. Att inte bestämma en fast "njutardag" utan låta den komma till mig, äta när suget kommer.


Kram.


 



Av Marine Summer - 13 juni 2011 10:36

Den här dagen börjas på bästa sätt - med davosgröt (halv portion: ½ dl havregryn som blandas m. 1 dl turkisk yoghurt och denna gång honung, låt stå över natten och svälla) som jag har toppat med krossade linfrön, solroskärnor, russin och valnötter. När jag avnjuter detta ska jag titta på simpsons!


Det blev ingen mil igår. Hade ingen mental ork att sporra mig till det. Powerwalkade 5 km istället. Idag ska jag rida. Annars ska jag nog låta benen vila.


Nu har jag rört mig väldigt mycket och ätit väldigt nyttigt i flera dagar, så idag tänkte jag unna mig lite gott och sådant. Ska fika t.ex :)

Det behövs, för att hålla livsglädjen och motivationen uppe.


Puss.


 

Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards