marinesummer

Alla inlägg under maj 2011

Av Marine Summer - 9 maj 2011 18:34

Frukost: 1 banan m. turkisk yoghurt

Vardagsmotion: cirka 5 km promenad

Lunch: ris, korvstroganof, broccoli och ½ fylld paprika ( en halv talrik)

Mellis: 1 knäckemacka m. pålägg och ½ banan m. en klick turkis yoghurt och honung

Motion: sprang 2 km i högt tempo och powerwalkade 8 km 

Efter träning: protein&kolhydratsdrink

Middag: Ankbröst, sallad, rösti


Jättebra idag :)


 

Av Marine Summer - 8 maj 2011 20:30

Legat på filt i solen hela dagen, har jag.

Jag har tränat styrka på gym, också.

1,5 cm kvar till målet.

wiiieho!


Recept på supergod soppa:


0,5 rödlök

1 charlottenlök

Lite kyckling

0,5 burk bambuskott

curry

kycklingfond

3 dl vatten

 

Fräs upp charlottenlök i olivolja. Lägg på kyckling. Låt fräsa ett tag. Släng sedan i rödlöken och bambuskotten. Låt också detta fräsas ett slag tillsammans med så mycket curry som du behagar. När du känner att det är dags, häll i 3 dl vatten. Tillsätt nu kycklingfonden. Låt koka upp rehjält i cirka 6-7 min. KLAR!

 


   Bild tagen av mig.

Av Marine Summer - 6 maj 2011 15:58

jag vet inte vem jag är.

 

Av Marine Summer - 4 maj 2011 10:09

Vill bara meddela att min vikt är:

62,7 kg

Och att jag har minskat en halv cm runt midjan än så länge.

67,5 cm

Satsar på 67 cm blankt till på söndag.

Det ser ju ut som it´s heading that way, at least.


Så det är så läget är just nu.

Äter havregrynsgröt m. lingon och honung till frokust.


Puss på er.


 

Av Marine Summer - 2 maj 2011 15:14

Äter soppa som sen lunch, en bit polarkaka m. smör och leverpastej till det. Sjukt gott.


Livet leker och jag börjar bli relativt nöjd med min kropp, faktiskt!

Har också minskat en cm till runt midjan.

68 cm är jag nu.

2 cm kvar.

Woho!


Jag försöker att inte ha STENKOLL på EXAKT ALLT jag stoppar i mig. Utan mer  slappna av och ha en chill attityd istället. Självklart tänker jag fortfarande på att det jag äter ska vara nyttigt. Men det är liksom inte att det MÅSTE vara exakt en banan till frukost, sallad till lunch och blabla. Den här veckan ska jag försöka träna 5 gånger också :)


Puss.

Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards