marinesummer

Alla inlägg under mars 2011

Av Marine Summer - 8 mars 2011 22:05

Här kommer lite tips på gott som man kan "unna sig" mitt i veckan då man inte riktigt känner för att ta i med onyttigt, men ändå är sugen på något extra gott:


. Skivat äpple och 5-7 mandlar

. Kall, skivad apelsin (otroligt läskande, låt stå i kylen en timme innan ungefär)

. 1-2 skivor kallrökt lax (asgott om man är lite småhungrig, väääldigt nyttigt)

. Värmda bär (lite som en söt soppa, ska vara riktigt varm)


SUPERGOTT MELLAN/ KVÄLLSMÅL:


. 3-4 matskedar turkis youghurt

. valnötter

. rinnande honung


Åhh, det är så gott. Att känna hur det syrliga blandas med sötman.... mumms.

Man kan också ta bär i.


  



Av Marine Summer - 8 mars 2011 21:59

Träning igår:

. 30 min powerwalk

. 20 min löpning


Träning idag:

. 60 min powerwalk

. 20 min löpning


Mat idag:


Frukost: 1 dl flingor + i dl fil

Lunch: äggplantegratäng (veggie) och sallad

Mellis: 1 grov brödskiva, sallad, lax, avokadoröra

Middag: 1 bit kallrökt lax, wookade grönsaker, nötter och créme fraise

Kväll: några små mörka chokladbitar, lite torkade tranbär


Nöjd med dagen idag och igår :)


  

0 % fett ungefär, sådär.

Av Marine Summer - 5 mars 2011 18:06

Frukost: 1 fullkornsbulle m. ost, 1 dl müsli + 1 dl fil

Lunch: 2 knäckemackor m. pålägg

Träning: Mer än 60 min promenad

Middag: Fisk i ugn och sallad

Övrigt: 1-2 glas viiiiiiiiin :::::::D


BROOOO. Imorgon ska jag väga mig... hehe.


  

Picture: http://lost60s.blogspot.com/



Av Marine Summer - 4 mars 2011 20:09

07:00 - Fullkornsbulle m. nutella och jordgubbssylt på ( 200 kcal?)

11:00 - 1 vegetarisk crêpe och sallad ( 300 kcal?)

14:00 -  1 skiva kallrökt lax, 1 bit ost , 3 mandlar och 1 äpple (200 kcal?)

Träning: 28 min löpning

19:30 - 2 skivor kallrökt lax, ungsbakade rotfrukter och créme fraise (350 kcal?)

Totalintag: 1050 kcal ?

Är sjukt jäkla hungrig... blö. Tycker ändå att detta ser mycket ut men det har inte känts mycket. Funderar på att köpa 10 godisbitar på hemmakväll. Det har jag ju råd med då man ska äta minst 1300 kcal på en dag för att ens kroppen ska fundgera som den ska på bästa sätt. Dessutom vill jag kunna köpa godis spontant ibland utan att det ska ge ångest. Så det lutar mot det...


Ska sticka iväg till hemmakväll nu och hyra en film, eller två. Känner för att bara gooooosa ner mig i soffan ikväll och glömma förvirringen i mitt eget liv. Tänkte egentligen innan att jag skulle gå och lägga mig tidigt. Men det känns lite väääl tråkigt, det är liksom fredag.


  

Den här modellen var ändå "normal"... eller hon är ju smal, det råder det ingen tvekan om. Men hon är snyggt smal, inte för smal enligt mig. Exakt sådana ben skulle jag vilja ha. Låg fettprocent och musklerna är ej förtvinade. Fint.

Av Marine Summer - 4 mars 2011 16:12

Det känns som om jag befinner mig i någon slags mellanakt i mitt liv. Som om den första akten är avslutad och att det är mellanakt nu ett tag, en till tre veckor för att sedan en annan, helt ny akt ska ta sin början. En ny del av mitt liv. Jag är inte riktigt säker på någonting och känner inte riktigt känslor så tydligt. Har ingen speciell åsikt om någonting förutom att jag vill gå ner sex kg.


Nu ska jag åka och rida. Kanske ger jag mig ut på veckans första springtur ikväll? We will see.


  

Av Marine Summer - 3 mars 2011 14:10

Tröttheten omfamnar mig. Jag har varit sjuk hela veckan så har inte haft energi till att ens gå promenader. Jag har tid idag men helt ärligt... jag orkar knappt ta mig upp ur soffan. Jag antar att min kropp säger ifrån och att jag får lyssna på den. Detta får helt enkelt vara en ordentlig vilovecka då jag koncentrerar mig på kosten istället. Får se om det blir lite träning i helgen, förmodligen blir det ridning i alla fall :)


( Känner lite ångest men jag vet att den saknar rimliga grunder, så det är bara att ignorera).


  

En sådan mage skulle man ej takca nej till...

Av Marine Summer - 2 mars 2011 20:48

Frukost: 1 fullkornsbulle m. skinka, 1 dl fil + 1 dl müsli

Lunch: Lite vegetarisk lasange, sallad

Mellis: 1 äpple, ett antal läkerol

Middag: 1 kesobiff, sallad och lax


Är fortfarande sjuk så gör nog bäst i att inte träna. Är nöjd med dagens mat förövrigt, hungrig och lite sötsugen är jag... men det försvinner säkert ;)


  

Hade varit GOTT. Men nej, får vänta tills söndag.



AJ!

Av Marine Summer - 2 mars 2011 18:31

Har otroligt ont i magen. Det känns som knivar. Vet att det är för att jag har ätit ganska lite idag, eller mindra än vad jag brukar. Försöker skära ner på allt "onödigt" ett tag nu. Märker faktiskt redan lite skillnad. Men det gör ont som fan :(



Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards