marinesummer

Alla inlägg under januari 2011

Av Marine Summer - 27 januari 2011 21:48

Träning uteblev p.g.a träningsvärk.


Frukost: I dl fil + 2 matskedar kesella, ovanpå detta I dl müsli med nötter och 5 vindruvor

 

Lunch: 2 vegetariska nuggets, en halv linsbiff och sallad


Mellis 1: 1 portionspaket sesamkakor (200 kcal), 1 chokladdicka (160 kcal) och 1 clementin (40 kcal?)


Mellis 2: 2 matskedar kesella med 3 matskedar müsli och 2,5 mackor


Middag: ett halvt kycklingben, några morotsbitar och sås


Kommentar: Asså detta kändes som en veckas intag. Men nu när jag tittar på det så var det faktiskt inte fullt så farligt som jag i min fantasi hade föreställt mig. Ska dock träna hårt imorgon och äta mer... kontrollerat. (var såååå nära att trycka i mig en fastlasbulle innan... uhhh)


Av Marine Summer - 27 januari 2011 21:20

Jag vill dansa som om morgondagen var en befäng idé, ja, rent av en illusion. Vill känna adrenalinet pumpas ut i blodet, fylla ådrorna med pulserande lycka. Vill känna ömma fötter mot rytmiskt dansgolv. Vill känna en fin ung mans läppar mot mina. Vill känna att jag lever för en kväll.

 

Tur att lördagar finns.


  

Är lite smått förälskad i denna bild. Om jag sett honom i verkligheten hade jag fallti pladast. Höftbenet är fint, på nått sätt.

Av Marine Summer - 27 januari 2011 17:05

Hela dagen har jag gått omkring i skolan och känt mig så jävla ful, äcklig och misslyckad.


1. Hade bara 1 lins i ögat vilket gjorde att jag såg dåligt och fick huvudvärk

2. Mitt hår blev elektriskt och låg klistrat kring mitt huvud

3. Mitt blodsocker har gått berg- och dalbana i och med alla snabba kolhydrater jag har tryckt i mig på ojämna tider.

4. Jag har tryckt i mig snabba kolhydrater(!!!!!!!!!)

5. Mitt smink har varit äckligt utsmetat


Jag kan inte heller träna för, guess what, jag har träningsvärk sedan igår. Detta är fan den värsta dagen på länge. Riktig ångest har jag också. Är sjukt rädd för att gå upp i vikt nu. Det här är tredje dagen denna vecka då jag äter mer än vad jag borde.... blöööö.


  

Av Marine Summer - 26 januari 2011 20:57

Innan träning: 1 banan

09:30 - 35 min springtur (varav 10 min var powerwalk)

Frukost: 1 toast med chillimarinerad kyckling, tomat och mozzarella fyllning.

Mellis: 1 portionspaket sesamkakor (200 kcal)

Lunch:

  

17:00 - 30 min ridning

Middag: stekt kassler, ris, sås och sallad (liten portion)

Kvällsmat: 10 vindruvor och 1 sked honung


Hade tänkt lägga till ett gympa pass också, men är så himla öm i kroppen. Konstigt, för jag vilade ju igår.


Av Marine Summer - 26 januari 2011 16:25

Dessa tog jag dock nyss då jag är lite svullen.

Midja: 73

Lår(största punkt): 57


Midjan ser ju ut att vara mycket, alltså. Haha. Men jag har ju S i allt så...


Mitt måt är väll att få ner midjan till under 70 (till att börja med) och låren till prick 50.

Av Marine Summer - 24 januari 2011 18:52

De senaste två dagarna, plus idag, har gått åt till oroande tankar om huruvidare mig mage skulle vara uppsvälld på badet tidigare idag, eller inte. Helt i onödan. För min mage var plattare än vanligt. Men jag hade verkligen riktig ångest innan idag, gick in flera gånger på toaletten och studerade min mage för att hålla koll på att den inte skulle ha svällt upp. Fick mens i morse också, tänkte att jag var dödsdömd. Men jag utmanade mig själv igår, att om jag genomförde badet så skulle jag få belöning. Och jag genomförde det och fick min belöning. Nu ska jag träna intensiv gympa i en timme.


Tränar verkligen varje dag nu. Kanske det som har gjort under för min mage?


  

Detta är en exakt avbildning av sådana killar jag finner intressanta. Finns väldigt få av detta slag i min lilla stad. En går som sagt i min tillvalskurs, filosofi. Vi läser filosofi tillsammans. Har dock bara haft två lektioner så jag har ej fått ett tillfälle att ta kontakt. Är bra på att ta kontakt. Men ett tillfälle måste ges. Jag hoppas, men tror inte att det kommer. För jag är en ganska negativ och bitter person när det kommer till min egen lycka.

Av Marine Summer - 24 januari 2011 16:40

Måndag: Dans 60 min

Tisdag: Cyklade 2 mil (48 min)

Onsdag: Dans 60 min

Torsdag: Gympa 60 min

Fredag: Ridning 40 min

Lördag: Ridning 40 min

Söndag: Gympa 60 min


Sammanlagt lite mindre än 7 h. Bra.



Av Marine Summer - 23 januari 2011 20:43

  

Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards