marinesummer

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Marine Summer - 18 januari 2011 20:35

Jag känner mig så fånig.

I min skola går det så många snygga unga män.

Så många söta pojkar.

Så det är inget speciellt med det.

Man byter blickar lite varje dag.

Det är fint.

Det stannar där.

För en sekund står man  helt i varandras fokus.

Två främlingar.

Sen är det inget mer med det.

Så har det alltid varit.


Men helt plötsligt förra veckan, i min nya klass, fanns en väldigt fin kille som jag har sett så länge. Jag har fastnade för länge sen för hans karaktäristiska utséende. Men det har aldrig varit mer med det. Han har bara, och alltid, varit en i mängden. En av alla fina killar.


Och till skillnad från så många andra, har jag aldrig fått en blick från honom.

Så utan att lägga någon värdering i det har jag för länge sedan konstaterat att jag ändå kanske inte var hans typ.

Inget mer med det.


Men så förra veckan.

Helt plötsligt möttes våra blickar, flera gånger.

En intensiv sekund.

Kände blicken bränna genom klassrummet.


Men dock, inget mer med det.

Det borde inte vara mer med det, ju?

Så många gånger har jag bytt blickar utan att bry mig.

Men nu kommer jag på mig själv att spana efter honom i hans korridor, i matsalen, i biblioteket.

Och jag förbannar mig själv.

Kan jag inte bara släppa det?

Har inte ens pratat med killen. Bara en lektion tillsammans har vi haft.

Jag känner mig så fånig, så töntig, så barnslig.

Kan inte denna delen av mig också växa upp?

Såhär är det inte för er andra va?

Ni har väll aldrig, i de sena tonnåren, bara sett någon och sedan inte kunnat sluta att tänka på personen?

Så är det ju bara för 13 åringar.

Jag har förvandlats till en barnslig 13 åring.

  

Av Marine Summer - 18 januari 2011 16:54

hoppsan! där slank visst lite nougat ner också. Japp,japp. Då var man uppe i 1000 kcal. Bara 300-400 kcal kvar att få in på denna dagen, då.


Det känns som om jag har vräkt i mig mängder!!!!!


08:00 - 1 portion havregrynsgröt och 1 knäckemacka

10:00 - 1 macka

12:00 - sallad och lite spagetti med köttfärsås

13:30 - 1 banan

17:00 - 1 knäckemacka och 2 bitar nougat

19:00 - Cykla 2 mil

20:30 (altså middag senare ikväll) - kyckling, tomatsås och pasta


Jappjapp. Kan inte kolla på detta objektivt.




Av Marine Summer - 18 januari 2011 12:40

Människan är gjord för rörelse.

Ju mer rörelse, desto bättre.

Jag känner ångest för det jag äter.

Har börjat äta så mycket (enligt mig).

Jag gör ínte av med tillräckligt, tränar inte tillräckligt.

Skulle ha tränat två timmar igår, men det blev inte så.

Drabbades av akut trötthet, och dansen var inte ens jobbig.

Höll på att somna under passet.

Och idag skulle jag egentligen kört två pass men det hinner jag inte. Vet inte om jag hinner alls. Detta mår jag dåligt av.

Jag åt en ganska stor frukost, sedan en macka och sedan lunch. Och jag är hungrig?

Fan.

Måste livet vara så komplicerat?

Jag är helt svullen också.

Hur blir man av med svullnaden? Känner mig gigantisk med mig magen.

Ingen kille kommer vilja ha mig med denna kroppen.

(Blöö, dåliga självkänsla - jag förbannar dig).

Såhär känner jag uppriktigt:

- Det är större chans att jag dör nästa vecka än att jag någonssin i mitt liv hittar någon som vill ha mig.

Mitt ansikte är sött, min personlighet intressant, min kropp - blöö.

Men det är inte ens min kropp det gäller.

Jag har någon slags otur som följer efter mig.

Jag är dömd till ensamhet.


Jävla tonnårs-hormons-berg-och-danlbans-tankar-och-känslooooor.

  

Så jäkla söt bild. Tänk att vara så fin.



Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards