marinesummer

Alla inlägg under november 2010

Av Marine Summer - 15 november 2010 22:39

Jag vill ha sprudlande, bubbkig fjäril-liknande kärlek i mitt liv. Och av någon anledning så är jag helt säker på att jag inte kan lande en sådan här kille    om jag inte gör en del yttre förändringar. Som:


. Klippa håret

  

. Få mer egen klädstil

  

. Bli smalare

  

Jag vet att detta skriker dålig självkänsla, men listan ni ser är det som behövs för att att min självbild ska stämma med den jag vill vara. Om jag inte får till det kommer ju aldrig harmoni uppstå.

Av Marine Summer - 15 november 2010 15:51

     

Liksom... sluta.

Av Marine Summer - 13 november 2010 14:05

Jag ska göra denna dagen till en bra dag.


  

Detta var typ det snyggaste på länge.

Av Marine Summer - 12 november 2010 14:34

Kvällen är ännu inte spikad. Vill klippa mig. Nu.

  

Av Marine Summer - 11 november 2010 22:27

Måndag, tisdag och halva dagen igår var superbra. Helt och hållet. Idag har det varit dåligt. Blä. Vill inte se på mig själv på det här sättet. För jag vet att det inte är sant.  Jag vill bara känna mig som jag gjorde förr. Innan detta bröt ut. Vill åka tillbaka ett år bak i tiden och bara må bra igen. Vara ledsen för annat.


 

Jag för ett och ett halvt år sedan. 

Av Marine Summer - 11 november 2010 21:24

Precis som att man uppgraderar en dator, ska jag uppgradera mig själv.


. Klippa håret. Precis under bröstet i en spikrak linje.

. Rensa ut alla minst sagt tveksamma kläder som jag egentligen bara vill skona världen ifrån på något sätt. Men barn ska få dem. Barn som behöver dem.

. Jag ska sluta att bette mig som en bortskämd unge som klagar över sina fula kläder (som kostade en del) och istället endast inhandla kläder på second hand i fortsättningen.

. Skor skall också sjänkas bort... förhoppningsvis kanske säljas till någon stackare?

. Och slutligen ska jag sluta vara så jobbig mot alla. Typ barnslig. Sluta knuffa mina kompisar in i skåpet och skratta därefter. Sluta att dra samma skämt typ tre ggr på raken (och skratta också därefter). Sluta att bara vara lite för mycket. Blir liksom trött på mig själv. Ena stunden är jag typ 10 år äldre än min egen ålder och andra sekunden är jag 10 år yngre. Liksom, kan jag inte vara vara SEXTON ÅR??


Jag ska alltså få fint hår och så småningom en finfin klädstil. Ovanpå det ska jag bli en mer harmonisk människa. Check!


Mamma kokar risgrysgröt. Det luktar jul i hela huset.


  



Av Marine Summer - 11 november 2010 18:13

Överjaget säger att jag borde träna.

Detet säger "ligg kvar i soffan".

Jaget bestämmer - Gå och gymma en timme och ligg i soffan sen.


  

Vill vara tillräckligt smal för att han sådana strumpor.

Av Marine Summer - 10 november 2010 22:11

           

Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards