marinesummer

Alla inlägg under augusti 2010

Av Marine Summer - 17 augusti 2010 12:15

    


Förlåt att jag inte har uppat på många dagar men jag har varit bortrest.  


Jag tror jag måste inse att mitt liv inte är en film. Det man alltid drömde om som barn, att man kunde få vara Eva i eva&adam eller lilla sjöjungfrun eller uma thurman i pulp fiction. Så är det inte. Så blir det inte. Om jag är på en fest på ett berg över en stad som lyser i augustimörktret, går fram till räcket och ställer mig i min ensamhet och tittar ut över havet av ljus. Då kommer det inte fram en ung, stilig man med samma känsla av mallplacering som jag och tar kontakt. För det, det händer bara i en film. Om mit liv skulle vara en film skulle jag nu spela en biroll. Rollen som huvudrollens kompis som sitter och lyssnar på alla underbara, spännande, romantiska som oromantiska upplevelser hon är med om. Jag är åskådaren. Jag är dem som tittar på. Mit liv kan vara en tre timmars lång dokumentär om mossa i olika miljöer. Vill du se den? Nej. Gå och hyr Pulp Fiction istället och dröm dig in i en värld som inte tillhör dig.


Ni ville veta lite om mig. Såhär är mitt liv. Inte en film.

ett

Av Marine Summer - 11 augusti 2010 09:14

  

Av Marine Summer - 11 augusti 2010 09:05

  

Vad vill ni att JAG ska skriva om? Vore kul om jag fick åtminstone ETT förslag. ETT. Det är det jag begär. Åtminstone ett.


Jag kommer nu, framföver, fokusera på att lägga upp vackra bilder. Jag skriver ju för mig själv och det som gör mig inspirerad. Och nu känner jag att vackra bilder är något jag vill leta upp och sedan föra vidare. Till er. Men vill ni att jag ska skriva om något spec? Föreslå nått helt random, haha. Nått roligt!

Av Marine Summer - 8 augusti 2010 12:14

Det är verkligen svårt att få till raka linjer med musen, men övning ger färdighet så någon gång ska jag väll få till det!


  



Av Marine Summer - 7 augusti 2010 22:34

Äta mest av detta:

. Frukt

. Naturell Youghurt

. Nötter

. Proviva

. Fisk/kyckling

. Surdegsbröd/knäckebröd


Tillåtet:

. Magnum mini - endast 180-200 kcal/glass


Träning:

. Varannan dag

. Cykla/jogga/crosstrainer - 30-60 min

. Styrketräning för mage, armar och ben 2 ggr i veckan


Innan, när jag var som nyttigast, så hade jag sett detta som en barnlek. Detta hade varit att dra ner på träning och börja äta mer. Nu är det tvärt om. Men jag känner i hela kroppen att det är rätt nu.


Pepp-bild!!!


  





Av Marine Summer - 7 augusti 2010 20:03

  

Av Marine Summer - 7 augusti 2010 16:29

   Nu får det räcka! Nu är jag riktigt trött och fett, äcklig mat. Från och med detta inlägg blir det bara supernyttigt som gäller. Visst, jag får lov att äta choklad now and then. Men maten, den ska vara supernyttig som jag egentligen brukar ha den. Har haft en period på några veckor nu då jag bara har ätit onyttigare och onyttigare. Men nu är det slut. Åt precis kinamat och det var den sista onyttiga måltiden denna månaden. Får väll bli en i månaden framöver. Godis är tillåtet. Men inte onyttig mat. Så ikväll bli det kantarellmacka och sedan grillad fisk. Imorgon börjar jag dagen med havregrynsgröt. Ska bli skönt att komma in i gammla vanor nu igen.


Goodbye to:


 

And welcome:

  


Av Marine Summer - 7 augusti 2010 12:09

  

Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards