marinesummer

Alla inlägg under juli 2010

Av Marine Summer - 29 juli 2010 09:55

        

Av Marine Summer - 28 juli 2010 21:01

Mina planer var att springa 7,5 km men då jag fick väldigt ont i baksidan av vänsterlåret, plus att ett oväder syntes på himlen, så valde jag att bara köra femman. Efter träningen åt jag middag. Sushi. Jag tror sushi är en väldigt bra återhämtningsmat efter träning. För det är ju ris, kolhydrater som musklerna behöver efter ansträngning, och proteiner i fisken. Drack en massa vatten också, jobbar på att få i mig så mycket som möjligt.


Igårkväll åt jag lite glass och idag tog jag en liten kaka. Haha, wooopsi!

Jag blir nästan lite irriterad på ig själv. För några veckor sedan åt jag aldrig sötsaker eller onyttigt jag jag hade inget sug alls, Men efter att ha ätit godis ofta i tre veckor då jag var sjuk så har sötsuget kommit tillbaka lite. Men nu ska jag verkligen hålla mig och inte äta onyttigt förren till helgen. En dag i helgen. Och sedan nästa vecka ska jag fortsätta på det spåret. Att bara äta godis/glass/onyttigt en gång i veckan. Och sedan när jag börjar skolan så kommer det väll vara okej med en fika mitt i veckan då och då.


Förra veckan körde jag mjukstart med träningen, och denna vecka kör jag mjukstart med godiset. Det blev ju inte så mycket idag i alla fall, en liten kaka är inte så mycket.


Men jag känner ändå lite ångest, fan, jag tänker inte tillåta mig själv att ha ångest. Mitt mål är ju att träna regelbundet och efter ett tag ganska hårt och sedan också äta regelbundet och finna en ballans. Kunna unna sig gott ibland utan ångest för "åh, nu kommer jag gå upp i vikt" och bla,bla,bla. Det är nonsens. Pure nonsens.


Love to ya all! 

Av Marine Summer - 28 juli 2010 11:58

  

Av Marine Summer - 27 juli 2010 21:02

Älskar deras kläder och framförallt älskar jag att sätta ihop sånna här kolage.

En vardag och en festlig.

  

  

Av Marine Summer - 26 juli 2010 13:25

Jag har en rutin gällande träningen. Tror det är väldigt bra att ha det, bestämda dagar då man tränar. För efter ett tag kommer man in i ett slags flow och då tänker man inte ens på att man ska ta sig ut till joggingspåret/gymmet/något annat utan det kommer bara av sig själv.


Själv har jag blivit något av en löpare. Och såhär ser veckorna ut för mig, detta är min träningsrutin.


Mån - springa 1 mil

Tis - vila

Ons - springa 1 mil + styrka på gym

Tors - vila

Fre - springa 1 mil

Lör - vila

Sön - springa 1 mil + styrka på gym


Detta har jag kommit fram till funkar bäst för mig. Jag har ordentligt med vila och när jag tränar så tränar jag hårt.


Det är också viktigt att äta regelbundet och bra. Mycket frukt till exemptel (som jag är otroligt dålig på att få i mig) och mängder med vatten ( inte heller så bra på den fronten ). Till frukost brukar jag äta gröt och frukt, dricka thé till. Jag är väldigt dålig på att äta regelbundet, ibland kan jag gå upp mot 6-7 timmar utan mat = inte bra. Men såhär ska väll en dag se ut för mig om jag sköter mig.


Frukost: Havregrynsgröt+frukt+kaffe/the

Mellan(det beros på hur tidigt jag äter frukosten, om jag äter frukost sent så struntar jag i detta mellanmål): keso+frukt+kanel

Lunch: protein som fisk eller kyckling + kolhydrater + sallad + ett stort glas mjölk

Mellan: samma som tidigare eller 2 knäckemackor med avokado och skinka + keso och vatten/mjök

Middag: samma som lunchen

Kvällsmål(beros på hur sent jag äter middag, nu på sommaren kan det bli så sent som klockan 10 och då blir det inget kvällsmål): keso+frukt eller knäckemacka + frukt och the


Japp! Så ska det se ut om jag sköter mig. Men på senaste tiden har jag varit sjuk och kommit i otakt med mina vanor. Men denna vecka är jag back on track och lever mitt sunda liv. Godis och annat onyttigt ska jag hålla mig undan i två veckor nu. Sedan blir det väll 1 gång i veckan eller nått. Brukar inte ha så mkt cravings så det är ganska enkelt.


Men idag blir det altså springa 1 mil. WOHO!! nee, jag kanske inte är jättepepp men hade tänkte vänta till kvällen. Nu ska jag sätta mig och skapa lite konst. Visar upp det senare. PUSS!


  


Presentation

Konst. Musik. Film. Färger. Träning. Häsla. Text. Poesi. Bilder. Känsla.


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 JA!
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards